poniedziałek, 15 maja 2017

Frytki z batatów z sosem tzaziki

Witajcie ponownie, dziś wstawiam szybki przepis na jeden z klasyków-
 frytki ze słodkich ziemniaków.
Myślę, że większość osób słyszało o tym daniu,ja przygotowywałam je już wielokrotnie, ale chciałam by przepis był idealnie dopracowany i ten właśnie taki jest. Najlepsze fryty jakie zrobiłam do tej pory dopełnia pyszny sos ze świeżego ogórka na bazie jogurtu. Idealny duet na kolację,lunch lub jako dodatek do domowych burgerów. Zapraszam do zapoznania się z moim pomysłem na bataty 
:)





SKŁADNIKI:

- 4 małe bataty
- papryka słodka
- czosnek granulowany
- przyprawa do grilla
- rozmaryn
- oliwa

na sos:
- ogórek świeży zielony
- jogurt grecki
- zioła do sałatek
- ząbek czosnku
- sól/pieprz



WYKONANIE: 

Bataty dokładnie myję pod zimną wodą, nie obieram ze skórki(!) i kroję na ćwiartki. Przekładam do miski, dodaję wszystkie przyprawy i polewam odrobiną oliwy z oliwek. Odstawiam całość na około 30 minut. Po odczekaniu nagrzewam piekarnik, układam bataty na blaszce pokrytej papierem do pieczenia i piekę przez około 30min w 200-220 stopniach.
Ogórek obieram i połowę ścieram na tarce o grubych oczkach, dodaję 4łyżki jogurtu oraz obrany i wyciśnięty przez praskę czosnek. Na koniec przyprawiam solą, pieprzem i ziołami. Dekoruję natką pietruszki. 













Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kokosowe ciasto ze świeżym ananasem

C iasto kokosowe, które w środku skrywa duże i soczyste kawałki świeżego ananasa. Może luty nie jest najlepszym okresem na dodawanie tak...

Copyright © 2016 Natalia Kwaśniewska , Blogger