piątek, 9 lutego 2018

Idealne purée ziemniaczane do obiadu z czosnkiem i rozmarynem


 Podawałam już jakiś czas temu przepis na idealne pieczone ziemniaki do obiadu, który cieszył się dość sporym zainteresowaniem. Jak widać, nie tylko ja uwielbiam modyfikować, lecz również Wy jesteście spragnieni "odświeżania" typowo domowych obiadów. Mam nadzieję, że spodoba Wam się również ten przepis. Do tej pory puree kojarzyło mi się jedynie z ubiciem tłuczkiem ziemniaków. Nic bardziej mylnego! Udowodnię, że może smakować wyjątkowo:) Wystarczy jedynie niewielka ilość masła, czosnku i ... rozmarynu :) Gwarantuję że zmieni Wasz zwykły obiad w nowe i pyszne kulinarne doświadczenie. Więcej szczegółów poniżej, zapraszam :) 




SKŁADNIKI


- Kilogram dowolnych ziemniaków (ja użyłam młodych)
- 3 ząbki czosnku
- 2.5 łyżki masła klarowanego
- kilka gałązek świeżego rozmarynu (można zastąpić suszonym)
- sól morska
- pieprz


WYKONANIE


Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę i wkładamy do dużego garnka. Zalewamy zimną wodą i gotujemy na średnim ogniu przez około 30minut. W małym rondelku rozpuszczamy masło. Dodajemy obrane ząbki czosnku(w całości) i gałązki rozmarynu. Pozostawiamy całość na małym ogniu przez około 7-8minut by masło przeszło smakiem czosnku i ziół.Po tym czasie wyjmujemy rozmaryn i zdejmujemy z ognia. Ugotowane ziemniaki odlewamy, dodajemy masło z czosnkiem, łyżeczkę soli morskiej i szczyptę pieprzu (jeśli używamy suszonego rozmarynu wsypujemy go teraz, dopiero do ugotowanych i odlanych ziemniaków). Całość blendujemy do uzyskania delikatnego i kremowego puree. Podajemy ze świeżym koperkiem.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kokosowe ciasto ze świeżym ananasem

C iasto kokosowe, które w środku skrywa duże i soczyste kawałki świeżego ananasa. Może luty nie jest najlepszym okresem na dodawanie tak...

Copyright © 2016 Natalia Kwaśniewska , Blogger