wtorek, 27 czerwca 2017

Fishburger- zdrowsza wersja rybnego burgera z domowym sosem tatarskim


Dość dużo czasu zajęło mi zmienienie poglądu na temat zdrowej kuchni. Zawsze wydawało mi się, że to co zdrowsze musi być jednocześnie mniej smaczne. To nie jest prawda i teraz oczywiście jestem tego w pełni świadoma, ale dojście do obecnych wniosków nie było łatwe. Musiałam się przekonać na własnej skórze czy rzeczywiście te wszystkie specyfiki są zjadliwe? 
Testowałam tą rewolucyjną kuchnię powoli i w końcu doszłam do wniosku , że mogę gotować wciąż tak samo pysznie, a jednocześnie zdrowiej. Wyrzuciłam z kuchni takie składniki jak cukier, mąka pszenna, masło roślinne i wiele wiele innych. Na ich miejsce wskoczyły zdrowe zamienniki, które nie są odczuwalne w finalnych wersjach potraw. Jednym słowem kombinowanie w kuchni wyszło mi na dobre, a poniższe burgery są na to idealnym przykładem.
Co znajduje się w środku?  Chrupiąca ryba w mojej ulubionej panierce, którą podawałam Wam kilka postów wcześniej, do tego kremowy sos tatarski domowej roboty. Pyszny i zdrowy. Obeszło się nawet bez napompowanych bułek do hamburgerów z supermarketu. Zaufajcie mi- bez nich też stworzycie pyszne domowe burgery :)



SKŁADNIKI:


- 4 ciabatty
- 300g świeżego dorsza
- 1 dojrzałe awokado
- 1 duży pomidor
- 2 ogórki konserwowe
- kilka liści sałaty

NA SOS TATARSKI:

- kilka małych korniszonów
- pęczek natki pietruszki
- garść małych kaparów ze słoika
- 4 łyżki gęstego greckiego jogurtu
- kilka kropel soku z cytryny
- sól,pieprz
- opcjonalnie: łyżka majonezu organicznego

NA RYBNĄ PANIERKĘ:

- 1.5 szklanki mąki kukurydzianej
- pół szklanki wody
- 1 jajko
- pieprzy cytrynowy
- przyprawa do ryb
- sól
- czosnek w przyprawie
- papryka słodka
- olej kokosowy


WYKONANIE:


Najpierw przygotowujemy sos. Wszystkie składniki umieszczamy w blenderze. Ogórki możemy wcześniej pokroić w mniejsze kawałki. Blendujemy na gładki krem. Wstawiamy do lodówki.

Mąkę, jajko, wodę i przyprawy miskujemy. Pokrojoną na mniejsze kawałki rybę umieszczamy w powstałym cieście. Na rozgrzaną patelnie dodajemy 2 łyżki oleju kokosowego. Smażymy filety na złoty kolor z obu stron po czym wyjmujemy je na ręcznik papierowy. 

Bułki przypiekamy z obu stron na suchej patelni. Gdy będą gotowe smarujemy dolną część łyżką sosu tatarskiego, następnie kładziemy liść sałaty, rybę, plasterek pomidora, pokrojone w poprzek awokado i ogórki. Na samą górę ponownie umieszczamy sos i przykrywamy górną częścią bułki. Wbijamy wykałaczki by burgery były stabilne. Podajemy z ćwiartkami cytryny. Idealne jako dodatek będą frytki z batatów na które przepis podawałam TUTAJ :) 














Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Kokosowe ciasto ze świeżym ananasem

C iasto kokosowe, które w środku skrywa duże i soczyste kawałki świeżego ananasa. Może luty nie jest najlepszym okresem na dodawanie tak...

Copyright © 2016 Natalia Kwaśniewska , Blogger