wtorek, 1 sierpnia 2017

Zapiekanki jak z budki- zdrowsza wersja


Zauważyłam ostatnio, że bardzo spodobały się Wam przepisy dotyczące zdrowszych wersji popularnych potraw, a w szczególności tzw. fastfoodów. Po nuggetsach i burgerach przyszła pora na zapiekanki. Idąc za ciosem postanowiłam odchudzić jedną z ulubionych przekąsek kupionych zazwyczaj w budce na mieście, czyli olbrzymie zapiekanki z pieczarkami i serem. Z początku to zadanie wydawało mi się niemożliwe, ale przy odrobinie improwizacji udało się stworzyć właśnie to co widzicie poniżej.
Zwykłą bułkę pszenną zastąpiłam pełnoziarnistą, pieczarki usmażyłam na oleju kokosowym zamiast na typowym roślinnym, a zwykły żółty ser zamieniłam na mozzarellę itd. Czy odjęło to zapiekankom smaku? Wręcz przeciwnie! Są wyjątkowo pyszne i najlepiej będzie jeśli przekonacie się o tym sami:)



SKŁADNIKI:


- 2 długie paluchy pełnoziarniste
- 10 pieczarek
- starty ser mozzarella
- masło klarowane
- mała cebula
- czosnek granulowany
- olej kokosowy
- kilka listków świeżej bazylii
- sól, pieprz
-opcjonalnie: chorizo/ salami



WYKONANIE:


Paluchy kroimy wzdłuż na całej długości i smarujemy niewielką ilością masła klarowanego. Posypujemy granulowanym czosnkiem i wkładamy do nagrzanego piekarnika na 5-6 minut(180 stopni) by lekko je przyrumienić. 
Cebulę obieramy i kroimy w drobną kostkę. Smażymy na łyżce oleju kokosowego. Pieczarki płuczemy pod zimną wodą i również drobno kroimy, dodajemy do cebuli.Przyprawiamy solą i pieprzem. Smażymy do czasu aż farsz będzie odpowiednio zrumieniony. Na podpieczone paluchy układamy salami lub chorizo, następnie pieczarki, a całość posypujemy startą mozzarellą. Tak przygotowane zapiekanki ponownie wstawiamy do piekarnika do momentu, aż ser się rozpuści. Po wyjęciu posypujemy je pieprzem i układamy świeże listki bazylii. (Można też polać ketchupem, ja akurat użyłam najlepszego jaki istnieje na rynku, bo z największą ilością pomidorów w składzie, czyli ketchupu KOTLIN:))













1 komentarz:

Kokosowe ciasto ze świeżym ananasem

C iasto kokosowe, które w środku skrywa duże i soczyste kawałki świeżego ananasa. Może luty nie jest najlepszym okresem na dodawanie tak...

Copyright © 2016 Natalia Kwaśniewska , Blogger